Nasz szkoła przystąpiła do Programu „LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI”
Nasz szkoła przystąpiła do Programu „LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI”. Jest to Program skierowany do szkół podstawowych oraz ogólnokształcących szkół artystycznych. Jego celem jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. W ramach Programu szkoły otrzymają od państwa wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży.
W ramach Laboratoriów Przyszłości nasza szkoła otrzymała wsparcie finansowe w kwocie 30.000 (wykorzystano środki w 100% do 31.12.2022r.), na zakup sprzętu technicznego potrzebnego w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności manualnych i technicznych, umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych. Zakupiony sprzęt to m.in. Drukarka 3D, aparata fotograficzny, statyw fotograficzny mikrofon kierunkowy i bezprzewodowy, oświetlenie do realizacji nagrań, ,mikrokontroler, stacja lutująco – rozlutowująca, kulkowe modele atomów, zestaw „mały elektryk”. Edu – boty i zestawy dla zaawansowanych do robotyki i programowania w szkole, bryły geometryczne, siatki brył składane, magnetyczne mozaiki wielokątów, klocki drewniane Cubo, klocki drewniane do myślenia matematycznego,
Zakupiony nowoczesny sprzęt, uatrakcyjni zajęcia szkolne i pozwoli uczniom rozwijać swoje zainteresowania nie tylko w ramach obowiązkowych zajęć edukacyjnychm.in. matematyki techniki, fizyki, chemii, lecz także w ramach zajęć pozalekcyjnych tj. zajęcia rozwijające m.in. „Koło odkrywców” w klasie I, zajęcia ogólnorozwojowe w klasie II i III, zajęcia rozwijające zainteresowania robotyką i programowaniem w klasie V, koło „Młody technik” w klasie VI, koło fizyczno – chemiczne w klasie VII.
Pomoce dydaktyczne Stacja lutująco-rozlutowująca za pomocą gorącego powietrza : służy do łatwego lutowania i wylutowania elementów w procesie ogrzewania za pomocą gorącego powietrza. Wykorzystanie stacji: zajęcia koła fizyczno-chemicznego w klasie 7.
Pomoce dydaktyczne Mały elektryk: Zestaw idealny ,aby wprowadzić dzieci w świat elektryki oraz zapoznać z pojęciem obwodów elektrycznych Wykorzystanie pomocy: na zajęciach koła fizyczno-chemicznego w klasie 7 Pomoce dydaktyczne Modele atomów kulkowe: uczniowie mogą składać modele kulkowe związków chemicznych Wykorzystanie modeli kulkowych: na zajęciach koła fizyczno-chemicznego w klasie 7. Blocks and Blueprints Learning CenterZestaw 50 drewnianych klocków połączony z 20 kolorowymi tablicami. Klocki można układać według podanych wzorów przestrzennych. Wykorzystane zostaną w zajęciach z edukacji matematycznej oraz w zajęciach ogólnorozwojowych w klasie I, II i III.
Cubo- klocki drewniane 2cm – 150 sztukCubo składa się z 150 drewnianych sześcianów. Klocki można wykorzystać jako liczmany do przeliczania lub jako kostki do przestrzennych zabaw tematycznych. Zestaw wykorzystany zostanie w edukacji matematycznej, w klasie I, II i III.
Mozaika wielokątów – magnetyczna do demonstracjiRozpoznawanie kształtów, ukazywanie symetrii, tworzenie figur z innych figur. Zestaw zostanie wykorzystany w zajęciach z edukacji matematycznej w klasie I, II i III.
Mikrokontroler to urządzenie służące do sterowania większością urządzeń elektronicznych w podstawowym zakresie Wykorzystanie mikrokontroler na zajęciach koła fizyczno-chemicznego w klasie 7.(Programowanie w szkole, eduBoty) Zestaw do nauki programowania robotów z wykorzystaniem eduBotów. Budowanie prostych robotów przez uczniów. Wykorzystanie pomocy na kole robotyki i programowania w klasie 5.
(Oświetlenie do realizacji nagrań) Komplet służy do celów reporterskich i studyjnych nagrań. Wykorzystanie pomocy: lekcje muzyki.
(Bryły geometryczne, siatki geometryczne) Bryły i siatki mogą posłużyć do uczniowskich ćwiczeń w badaniu, odrysowywaniu oraz składaniu Wykorzystanie pomocy: lekcje matematyki.
(Statyw fotograficzny) Statyw służy do wykonywania zdjęć. Wykorzystanie statywu: samorząd uczniowski podczas uroczystości szkolnych.
(Aparat Sony) Aparat służy do robienia zdjęć. Wykorzystanie aparatu: samorząd uczniowski, oprawa zdjęciowa uroczystości szkolnych.
(Gimbal ręczny) tworzenie filmów. Wykorzystanie pomocy: samorząd uczniowski podczas uroczystości szkolnych.