19 maja, 2023
Współpraca , nauka i nasi absolwenci.
Uczennice I Liceum Ogólnokształcącego im. J.Słowackiego w Częstochowie w ramach
programu Erasmus + I am a teacher like you .Let’s learn and teach together – czyli
Jestem nauczycielem jak ty . Nauczmy się i uczmy razem . Przeprowadziły zajęcia
warsztatowo-edukacyjne w naszym Oddziale Przedszkolnym . Jedną z uczennic była
nasza absolwentka , która z radością powróciła do nas by wraz z koleżanką edukować
już naszych najmłodszych wychowanków . W ramach programu uczennice
podarowały szkole kosze do recyklingu .
Recykling to najlepsze rozwiązanie dla przyrody – pozwala ograniczyć zużycie
tworzyw, co przekłada się na redukcję obciążenia dla środowiska. Największą część
odpadów pozyskanych do recyklingu stanowią śmieci z gospodarstw domowych. W
miastach na osiedlach ustawiane są kontenery na śmieci w odpowiednich kolorach
wskazujących, jaki produkt należy wrzucić do danego zbiornika. W przypadku domów
jednorodzinnych mieszkańcy zazwyczaj wrzucają śmieci do worków w konkretnych
barwach. Podział kolorystyczny przedstawia się następująco:
– kontenery lub worki żółte są przeznaczone na plastik;
– pojemniki czerwone albo pomarańczowe – metale;
– worki i kontenery zielone – szkło kolorowe;
– worki i kontenery białe – szkło białe;
– pojemniki brązowe – odpady biodegradowalne, czyli chwasty, trawa, resztki
żywności, odpady ogrodowe.
Może się zdarzyć, że w śmietnikach nie ma odrębnych kontenerów na metale. W
takim przypadku surowiec ten należy wrzucać do pojemnika z plastikiem. Często
również dostępny jest tylko jeden pojemnik na szkło każdego typu.
Warto przy tym zwrócić uwagę na pewien mit na temat segregacji śmieci, mówiący o
tym, że odpady z różnych pojemników trafiają do jednej śmieciarki, w której wszystko
się miesza, więc cała praca związana z segregacją idzie na marne. Kiedyś, niestety,
rzeczywiście tak było, ale czasy się zmieniły. Obecnie nowoczesne pojazdy odbierające
śmieci mają zwykle różne przegrody na konkretne rodzaje surowców. Często też różne
typy odpadów zabierają kolejne śmieciarki.
programu Erasmus + I am a teacher like you .Let’s learn and teach together – czyli
Jestem nauczycielem jak ty . Nauczmy się i uczmy razem . Przeprowadziły zajęcia
warsztatowo-edukacyjne w naszym Oddziale Przedszkolnym . Jedną z uczennic była
nasza absolwentka , która z radością powróciła do nas by wraz z koleżanką edukować
już naszych najmłodszych wychowanków . W ramach programu uczennice
podarowały szkole kosze do recyklingu .
Recykling to najlepsze rozwiązanie dla przyrody – pozwala ograniczyć zużycie
tworzyw, co przekłada się na redukcję obciążenia dla środowiska. Największą część
odpadów pozyskanych do recyklingu stanowią śmieci z gospodarstw domowych. W
miastach na osiedlach ustawiane są kontenery na śmieci w odpowiednich kolorach
wskazujących, jaki produkt należy wrzucić do danego zbiornika. W przypadku domów
jednorodzinnych mieszkańcy zazwyczaj wrzucają śmieci do worków w konkretnych
barwach. Podział kolorystyczny przedstawia się następująco:
– kontenery lub worki żółte są przeznaczone na plastik;
– pojemniki czerwone albo pomarańczowe – metale;
– worki i kontenery zielone – szkło kolorowe;
– worki i kontenery białe – szkło białe;
– pojemniki brązowe – odpady biodegradowalne, czyli chwasty, trawa, resztki
żywności, odpady ogrodowe.
Może się zdarzyć, że w śmietnikach nie ma odrębnych kontenerów na metale. W
takim przypadku surowiec ten należy wrzucać do pojemnika z plastikiem. Często
również dostępny jest tylko jeden pojemnik na szkło każdego typu.
Warto przy tym zwrócić uwagę na pewien mit na temat segregacji śmieci, mówiący o
tym, że odpady z różnych pojemników trafiają do jednej śmieciarki, w której wszystko
się miesza, więc cała praca związana z segregacją idzie na marne. Kiedyś, niestety,
rzeczywiście tak było, ale czasy się zmieniły. Obecnie nowoczesne pojazdy odbierające
śmieci mają zwykle różne przegrody na konkretne rodzaje surowców. Często też różne
typy odpadów zabierają kolejne śmieciarki.