Program koła biologicznego
Prezentowany program koła biologicznego przeznaczony jest dla uczniów szczególnie zainteresowanych podejmowaniem działań, które mają na celu rozbudzanie i kształtowanie świadomości ekologicznej młodych ludzi, aby bioróżnorodność na naszej planecie była zachowana dla następnych pokoleń. Uczestnictwo w zajęciach daje uczniom możliwość samorealizacji, poszerzania własnych horyzontów, łączenia teorii z praktyką oraz odkrywania tajemnic życia na drodze eksperymentów. Celem realizacji programu jest poprawa wyników nauczania tzn.: poprawa wyników uzyskiwanych na lekcjach biologii oraz wyposażenie ucznia w wiedzę i wykształcenie umiejętności umożliwiających mu kontynuowanie nauki w przyszłości. Program koła biologicznego „ Na tropami życia” kierowany jest do uczniów klas V-VIII. Zajęcia powinny być prowadzone w grupach od 5 – 8 uczniów. Realizowane przez cały roku szkolny w wymiarze 1 godzina w tygodniu.
Program koła geograficznego
Prezentowany program zajęć koła geograficznego przeznaczony jest dla uczniów szczególnie zainteresowanych podejmowaniem działań, które mają na celu rozbudzanie i kształtowanie świadomości ekologicznej młodych ludzi, zwłaszcza w dobie, kiedy zasoby przyrody stopniowo się wyczerpują, rosną zagrożenia dla prawidłowego funkcjonowania naszej planety. Uczestnictwo w zajęciach daje uczniom możliwość samorealizacji, poszerzania własnych horyzontów, łączenia teorii z praktyką oraz odkrywania tajemnic dotyczących naszej planety na drodze eksperymentów. Celem realizacji programu jest poprawa wyników nauczania tzn.: poprawa wyników uzyskiwanych na lekcjach geografii oraz wyposażenie ucznia w wiedzę i wykształcenie umiejętności umożliwiających mu kontynuowanie nauki w przyszłości. Program koła geograficznego „ Na ratunek Ziemi” kierowany jest do uczniów klas V-VIII. Zajęcia powinny być prowadzone w grupach od 5 – 8 uczniów. Realizowane przez cały roku szkolny w wymiarze 1 godzina w tygodniu.
Innowacja pedagogiczna „Kodowanie na dywanie”
Innowacja pedagogiczna z języka angielskiego
Innowacja pedagogiczna z języka niemieckiego